środa, 16 października 2013

Algarve by: KAYAK

Portugalię, a zwłaszcza Algarve można odkrywać na wiele sposobów. Podczas prawie rocznego pobytu miałyśmy okazję spoglądać na wybrzeże z kajaka, widzieć plaże z perspektywy końskiego grzbietu, podróżować samochodem, statkiem, pociągiem. Chcemy pokazać Wam jak wiele jest możliwości poznania pięknego południa Portugalii. Zaczynamy już dzisiaj.

Pomysł na wypożyczenie kajaka zagościł w naszych głowach jeszcze we wrześniu, tuż po naszym przyjeździe do Faro ale wtedy nie udało nam się go zrealizować. Nadeszła zima, a my wciąż marzyłyśmy o kajakach. Wiosną wraz z naszymi gośćmi często odwiedzałyśmy Lagos . Widok kajakowych wycieczek przypomniał nam o niezrealizowanym marzeniu. W końcu naszedł maj a wraz z nim moje urodziny. Dostałam jeden z najlepszych urodzinowych prezentów w moim życiu! Małą książeczkę, z której mogłam wybrać jedną formę aktywności. Od razu pomyślałam o kajakach. Powróciło kajakowe marzenie i realna szansa i motywacja by je zrealizować. I tak w pewne sobotnie popołudnie wyruszyłyśmy do Praia da Luz spełniać marzenia. Po przybyciu na miejsce nie miałyśmy żadnych problemów ze znalezieniem BeachHut Watersport. Brak wiatru, błękitne niebo- to była idealna pogoda na kajaki! Byłyśmy zaskoczone, gdy okazało się, że nie będzie to jedna ze zorganizowanych kajakowych wycieczek jakie widziałyśmy w Lagos. Z naszymi kajakowymi umiejętnościami byłyśmy lekko zestresowane, gdy wypływałyśmy same. Mili panowie z obsługi udzielili nam kilku rad, określili dokąd możemy wypłynąć i ile czasu zajmie nam taka wycieczka. Uspokoiłyśmy się i dziarsko wyruszyłyśmy w „rejs”. Plaża prezentowała się przepięknie, a różnorodne formacje skalne zachwycały i pozwoliły zapomnieć o trapiących nas na początku lękach. Niestety po około 20 minutach kajakowania, zaobserwowałyśmy ruch w wodzie nieopodal naszego kajaka. Oczywiście nasza nieograniczona kobieca wyobraźnia podpowiedziała nam, że musi to być jakieś duże morskie stworzonko. Postanowiłyśmy zawrócić, a wtedy tuż przed dziobem naszego kajaka zauważyłyśmy znajdującą się tuż pod lustrem wody skałę. Szczerze mówiąc byłyśmy przerażone. Udało się nam jednak uspokoić i uniknąć tragedii, która rozmiarem w naszym mniemaniu ustępowałaby jedynie katastrofie Titanica. Przez chwilę rozważałyśmy powrót do bazy, jednak zwalczyłyśmy w sobie ten pomysł. I była to bardzo dobra decyzja! Z każdym momentem czułyśmy się pewniej. Podczas naszej wycieczki oprócz pięknych formacji skalnych i uroczych domków wchodzących w skład nadmorskiej zabudowy mogłyśmy obserwować odbywającą się na plaży ślubną sesję zdjęciową. Urzeczone zapatrzyłyśmy się na piękne sukienki druhen i uśmiechniętą pannę młodą. Z tego stanu wyprowadziła nas pani fotograf, która machała, aby dać nam znak, że dwie kajakarki nie są wymarzonym tłem dla bajecznych ślubnych zdjęć. Posłusznie oddaliłyśmy się z planu zdjęciowego. I szczęśliwe i zmęczone powróciłyśmy do bazy. Po dwóch godzinach przygód byłyśmy niezmiernie dumne z siebie!
Muszę przyznać, że był to wyjątkowy prezent urodzinowy! Dziękuję Martynko! Dziękuję Nuno!
Jeśli sami chcielibyście doświadczyć takich przygód, polecamy stronę http://beachhutwatersports.com/
There are a lot of perspectives how you can get to know Portugal and especially Algarve During our Erasmus stay in Portugal we had an occasion to see the seaside from a kayak, admire beach and sea from a horse back, travel by car, boat, bike and train. We would like to show you in how many ways you can explore your Algarve. Let’s start today!
We had the idea of renting a kayak since we come to Portugal. But we didn’t do this in Autumn. After that, came Winter and we were still thinking about kayaking. In Spring we were visiting Lagos a lot of times. And every time we saw a group of people exploring the coastline by kayaks we were extremely jealous. Finally there came May and my birthday. I got one of the best birthday gifts in my life! Coolgift- a little box full of good ideas of spending time in active way. I could choose one of the activities. The idea of kayak trip came back to my mind. I made a decision very fast. Let’s go kayaking!
We decided to go to Praia da Luz, a place situated about 60 kilometers from Faro to visit Beach Hut Watersports. The weather was really good, hot and not windy. Perfect weather for kayaking. We got there on time. We didn’t have any problems to find Beach Hut. We were a little surprised when a very nice worker of a company told us that it was not an organized trip and we were going kayaking on our own. We were a little bit stressed because to be honest we aren’t experienced kayakers.
During our “cruise” we admired Praia da Luz, we saw amazing rocks and cliffs Suddenly we something strange in the water. Some strange creatures were moving and splashing the water. , Probably it was just a little fish but our imagination told us that it must be something huge. We started screaming and decided to go back. Unfortunately we were very close to the cliff and we found out that there is a rock in the water just in front of our kayak. Because of our unlimited imagination we thought, we were close to a huge disaster which would be smaller only comparing to catastrophe of Titanic! Very nervous, we were thinking of coming back to the base. But we are fighters and we didn’t give up! And it was a great decision! During the trip we were admiring little charming houses situated along the coastline. We also had a chance to see wedding photo session on the beach. We were watching it and admiring beautiful dresses of bridesmaids and smiling bride. Suddenly we saw a photographer waving to us to show that a view of two kayakers is not a perfect background for fabulous wedding pictures. Happy and tired we came back to the Beach Hut. After two hours of adventures we were very proud of ourselves.
I can say that that was a very special birthday gift! Thank you Martyna! Thank you Nuno!
If you are looking for that kind of adventure, check the website: http://beachhutwatersports.com/